Pere Saragossa Galvany

  • Departament: Música Antiga, Música de Cambra i Orquestra
  • Assignatures que imparteix: Oboé barroc, Notació Musical en la Història, Fonts del Renaixement i Barroc, Pràctica de l’Ornamentació renaixentista, barroca i del classicisme.
  • Correu electrònic: saragossa_per@gva.es

Pere Saragossa, oboés històrics

Nascut a La Vila Joiosa, inicia els estudis musicals a l’Ateneu Musical, continuant la seua formació en els Conservatoris d’Alacant, València i Barcelona on obté el títol superior d’oboé modern. Realitza classes i cursos de perfeccionament amb Cayetano Castaño, Thomas Indermüller i Omar Zoboli, entre d’altres. Als 21 anys obté la plaça d’assistent de solista a l’Orquestra Simfònica del Vallès, amb la que realitza gran nombre de concerts i òperes sota la batuta de directors de prestigi internacional.

El 1999 deixa l’orquestra per a iniciar els estudis d’oboé barroc amb X. Blanch i P. Dombrech, i des de l’any 2002 estudia a l’Escola Superior de Música de Catalunya, on l’any 2005 obté el títol superior d’Interpretació de la Música Antiga en l’especialitat d’oboès històrics de la mà d’Alfredo Bernardini.

Junt al clavecinista Dani Espasa, l’any 2005 crea Vespres d’Arnadí, grup barroc amb el qual ha obtingut grans èxits en bona part d’Europa i que actualment rep ajudes de la Generalitat de Catalunya.

L’any 2006 crea Musièpoca, agència de concerts especialitzada en música antiga que, des de 2009, és també segell discogràfic. L’any 2014 crea el grup renaixentista Lucentum XVI.

Ha estat convidat per prestigiosos conjunts i orquestres historicistes, entre les quals destaquen Accademia Bizantina, Stockholm Barokorkester, Le Concert des Nations, Balthasar Neumann Ensemble i Helsinki Baroque Orchestra, realitzant concerts en prestigioses sales de concert i festivals del nostre país, França, Itàlia, Anglaterra, Alemanya, Suïssa, Polònia, Suècia, Finlàndia, Txèkia, Portugal i Espanya.

Ha gravat discs amb diferents orquestres, destacant l’òpera Tito Manlio d’Antonio Vivaldi i Organ Concerts Op. 4 de Händel, ambdós  amb l’orquestra barroca Accademia Bizantina i dirigitis per Ottavio Dantone. També ha gravat quatre discs amb Vespres d’Arnadí: Pièces de Simphonie de Charles Desmazures; Missa en Re major de Josep Mir i Llussà, «Anna Maria Strada» amb música de Händel i, el quart aparegut a finals del 2018, «L’Alessandro amante» amb Xavier Sabata.

Des de febrer del 2016 és professor catedràtic d’oboès històrics  i altres assignatures de música antiga al Conservatori Superior de Castelló.

Enllaços web:

Vespres d’Arnadí, orquestra barroca

www.vespresdarnadi.com

Lucentum XVI, alta capella de ministrers

https://www.youtube.com/channel/UC1fNKlqKzCyyl3nExOiQ_LQ